Dag 11.

29 juli 2020 - Vanamõisa, Estland

Vandaag gaan we wandelen Met oud-leerling Florian en zijn vriendin Ellen. Zij wonen afwisselend in Denemarken en Estland. Ellen is Estse van geboorte. Zij wonen nu weer even in Tallinn en we hadden al een hele tijd een afspraak om elkaar te treffen tijdens onze reis. Florian is een geweldige gids, als het gaat om natuur en om wandelen. Hij heeft ons al gecoacht vanaf de passage van de Estse grens. Hij weet de plekjes wel te vinden.

We spreken nu af elkaar te treffen op een parkeerplaats. Die geeft hij aan met coordinaten. Als we die bij Google maps aanklikken hebben we route meteen op de telefoon. Het blijft maar steeds makkelijker worden met die elektronica.

Helaas beginnen we met regen en niet zo'n klein beetje ook. Overleg over het doorgaan vind Florian reden om via een app te kijken wat het weer gaat doen. Hij ziet dat de regen erg lokaal is en vraagt ons ergens anders heen te gaan voor het treffen, waar het niet regent. Als we daar aankomen begint het toch te regen. Als we even onderweg zijn verkassen we weer naar een andere plek om het nog eens te proberen. Na nog 3 keer zijn we zo verschrikkelijk drijfnat dat er geen droge draad meer is. Het is helemaal niet koud en we hebben plezier genoeg. Toch valt het besluit om te stoppen en ons dinertje samen in Tallinn voor te bereiden. Daarvoor gaan zij eerst naar huis en zoeken wij, we hebben onze kleren toch bij ons, een camping in Tallinn. We vinden er ëën midden in de stad.

Het parkeer geld voor die parkeerplaats is zo raar verdeeld en opgebouwd, dat we tenslotte kiezen om 7 Euro in de automaat te gooien waardoor we 24 uur mogen staan. Kampeerplaats voor 7 Euro dus. Toen we terug kwamen van het eten, stonden er op die grote plaats nog maar een paar auto's. De volgende morgen zouden wij de enigen zijn.

Ondanks de regen hebben we een super gezellige dag gehad.

1. Piet verschoor:
    29 juli 2020
    Voor het mooie weer hoef je dus niet die kant op te gaan lees ik maar weer!
    De Estse buienradar is van ver voor deze tijd vermoed ik!
    Mooi dat jullie toch een leuke dag hebben gehad; ook nog lekker gegeten?
    groetjes van hier
  2. Inaenharry:
    30 juli 2020
    We vermaken ons, ondanks de regen nog wel hoor. Wat minder juichen we wel toe. Er is nog tijd genoeg voor verandering.