Dag 16.

3 augustus 2020 - Riga, Letland

Vanmorgen vertrokken naar een het Gauja NP in Letland. Avondrood geeft de volgende dag mooi weer zeggen we in Nederland. De vorige keer ging dat hier niet op na een mooie zonsondergang en ook gisteravond was het niet anders. Vanmorgen in bed nog stevige regen maar later ging dat over in motregen tijdens de rit en nog later was het droog.

We hadden een mooie wandeling opgezocht in het bezoekerscentrum en zijn op pad gegaan. Al meteen in het begin ging het bij ons mis. Een ingewikkeld stuk route op de kaart werd door de vele afslag mogelijkheden in werkelijkheid nog steeds moeilijker. De evt.bordjes zijn niet te begrijpen en ook niet te lezen (zie foto). Het gevolg was waarschijnlijk onze complete verdwazing. De route was volgens Bartjes 14 km in totaal maar na 15 km vonden we nog een bordje dat aangaf dat onze terugweg zeker ook nog eens 16km zou bedragen. Onderweg bordjes met plaatsnamen, die niet op de kaart stonden het werd een raadsel van jewelste. Juist, de Stukkertjes waren weer eens op pad. Maar wat wil je ook als je in een land voor een L gewoon een M schrijft. Gek? we zagen heel wat lesauto's met een M op hun dak in plaats van een L.

We zijn thuis gekomen met behulp van een aardige oude dame, die ons in haar auto tot vlak bij de camping bracht. Ja, moe.

Morgen voor we naar Riga gaan doen we nog zo'n wandeling. Wel iets korter en gewaarschuwd. Mij zal het benieuwen.

1. Ali en Roelof:
    3 augustus 2020
    Hallo Harry en Ina,

We hebben de bordjes bekeken van de wandeling. Je zou denken dat je bij de Krimmler Wasserfall bent en dat je koffie krijgt in de Preuverij. De hal is versierd met serpentines en je smult van de pilsdruppels. Daarna geniet je in het gezelschap van een geisha nog wat na.

Groeten en nog veel plezier,
    Ali en Roelof
  2. Tineke:
    4 augustus 2020
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie, hoewel het op een survival lijkt.
    De foto's zijn geweldig mooi. Wat fijn dat jullie deze reis samen kunnen maken.
    Goede thuis reis gewenst. Groetjes Hans en Tineke