Dag 19.

6 augustus 2020 - Prienų rajono savivaldybė, Litouwen

Voordat ik daar aan begin, moeten we toch even terug naar gisteren. daar vergat ik toch helemaal te vermelden dat we een lange wandeling hebben gemaakt naar een kunstwerk, dat moet herinneren aan Jan Zwartendijk. Deze topman van Philips heeft de levens van vele Litouwers/Joden heeft gered. De moed van deze man moest toch op enige manier duidelijk worden gemaakt in Kaunas.

Het gedenkteken inde vorm van een cirkel met lichtjes, meer dan 2000 lichtjes die het geredde aantal mensen symboliseren. Een prachtig idee en een goed initiatief. Als je dan ziet, dat de lampjes op de promenade  onder en tussen de bomen hangen alsof het sfeer verlichting is voor de vele terrassen op die promenade, lijkt het toch wat af te doen van van de goede bedoeling. Wij kregen er een armetierig gevoel bij.

Vandaag zijn we opgestaan bij een geheel blauwe lucht, geen wolkje te zien en omdat we niet zo'n haast meer hebben zijn we naar de receptie gegaan om er nog een nachtje bij te doen. Daarna hebben we het enorme park alhier verkend.

Een wandeling van zo'n 10 kilometer is dan heel goed mogelijk. Zo groot en modern dat je je blijft verbazen. Een hippodroom waar Ankie destijds heel blij mee zou zijn geweest. Modern, groots en luxe. Er is een grote sporthal voor balsporten. Een 5 sterren spa hotel en een aantal hele mooie vakantie huisjes en dat alles op hele ruime afstand van elkaar.

Na de ochtendwandeling zijn we heerlijk in de buurt van de camper gebleven. Lekker 'niets' gedaan en wat in de zon gezeten.

We kregen van de talenten hier nog een showtje Tik tok maken. Hebben we daar tenminste ook een gevoel bij gekregen.

Kijk aub. nog even naar de naam van de plaats waar we nu zijn.