dag 6.

24 juli 2020 - Laagna, Estland

Vandaag naar Karuna, een universiteitsstad. Wij hadden dit niet gepland, maar ons werd verzekerd dat het de moeite waard zou zijn. Na het bezoek aan een supermarkt vonden we redelijk snel een parkeerplaats in een 'zijstraatje' Vandaaruit hebben we het centrum opgezocht en een kopje koffie met gebak geconsumeerd, omdat het weer eens 'even' hard ging regenen. Ja, een echte studenten stad. Heel veel kroegen en eethuisjes en dat maakt zo'n studentenstad. Er was ook wat openbare kunst in de vorm van een kussend stel onder een paraplu die het water van de fontein opving. Een werk van een blote vader met zijn blote zoon, een hele mooie Lutherse kerk, waar we binnen werden verrast door een privé orgelconcert. Er was zelfs nog een zoenend stel dat onze aandacht trok, maar dat ging trouwen.

Na dit bezoek hebben we gezocht naar een camping aan het Peisti meer. We vonden er al snel een. De vrouw achter de balie van de receptie noemde ons de prijs voor twee personen. Bij de volgende vraag en het antwoord ging de prijs omhoog en na de derde prijsverhoging, waren wij er goed zat van en zijn we verder gaan zoeken. We brachten de nacht door in een mooi bos in de duinen. We hadden weliswaar geen water, geen elektriciteit en geen wifi. Wel stonden we vorstelijk op een plek die we prachtig vonden voor de somma van 4 Euro. 15 meter van het strand onder de hele hoge dennenbomen. Prachtige luchten en dito foto's voor het zelfde geld. Dat was wat we zochten. 's avonds nog een mooie wandeling gemaakt en bij thuiskomst begon het, om de pret nog eens te verhogen, weer overdreven te regenen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Piet verschoor:
    24 juli 2020
    nou zeg; lekker weertje daar...........
    Hier hebben we echt Hollands weer en best een aangename temperatuur. Hoop voor jullie dat het daar mooier wordt. Nog gezwommen ook?
    groetjes
  2. Jos:
    27 juli 2020
    4euro voor een nacht. Dan heb je de kosten van de camperhuur er zo weer uit lijkt me.