Begin van de terugweg.

25 juni 2017 - Notodden, Noorwegen

Wat we vooraf van plan waren hebben we nu wel afgesloten. De Gaustatoppen was de afsluiting van die bucketlijst en meteen een van de, zowel een letterlijke als figuurlijke, hoogtepunten.

Het is altijd fijn als je de dingen die je wilde doen hebt gedaan en daardoor nog wat tijd over houdt. Je kunt in ieder geval nog even gewoon wat ontspannen, zonder een MOETEN-druk.

Vandaag is het al zo’n dag; een korte rit en al vroeg op een nieuwe plaats van bestemming. Lekker wat in de zon zitten lezen, kijken naar de opstijgende en dalend vliegtuigjes (op zo’n 100 meter) en tijd om nog eens even te bellen met de verhuurder van de camper, met de vraag waar dat nog steeds druppelende water onder de auto, vandaan komt. Als je op gras staat zie je dat niet zo, maar als je op een parkeerplaats staat met asfalt als ondergrond zie je het wel degelijk.

Gelukkig is de telefonische hulpdienst weer erg goed. Na het oplossen van het waterprobleem op de eerste dag, kon er nauwelijks nog iets niet goed staan, dachten we en we wilden aanbieden om gewoon door te rijden, als dat tenminste geen kwaad kon. Maar na enig denkwerk kon er toch nog een kraantje te ver open staan. Na het dicht draaien, nog niet ZO makkelijk, lekt er niets meer en houden we ons drinkwater nu gewoon aan boord tot we het nodig hebben. Er was al iemand die zei dat we dat soort dingen beter hadden moeten controleren, maar we betwijfelen of hij dat ook gecontroleerd zou hebben als daarvoor eerst de helft van het bed moest worden verwijderd.

Vlak bij deze camping staat ook de grootste en mooiste Stav-kerk van Noorwegen, die van Heddal.

1. Piet en jeannette verschoor:
    26 juni 2017
    Heerlijk genieten van de zon. Uitgerust weer thuis komen. Goede terugreis in etappes natuurlijk.
    Lieve groetjes Piet en Jeannette
  2. Piet en jeannette verschoor: