Korte broekjes dag.

27 juni 2017 - Porsgrunn, Noorwegen

Gisteren zijn we begonnen met uitrusten voor de terugreis. We wilden een wandeling in de omgeving maken en hebben daarbij gemerkt, dat de Noren niet erg goed zijn in het aangeven van de routes in het bos.

Daardoor werd onze gelopen route een heel stuk korter, dan gepland. Gaf niets want nu konden we thuis nog lekker wat gaan zitten lezen in de zon, die af en toe scheen. Een biertje, een tukje en rust. Heerlijk, toch nog een beetje vakantie en heel weinig reis.

Vanmorgen was de lucht, zo ver we konden kijken, helemaal blauw. Geen wolkje te zien. Tijdens het ontbijt lekker kijken naar alle vertrekkende gasten, aansluitend nog even alle handelingen die er voor zorgen dat de camper een geschikt huisje blijft. Toilet legen, grijswater weg laten stromen en de schoon/drinkwater tank weer geheel vullen. Dat laatste water loopt nu niet meer heel langzaam weg, na een telefoontje met Jan zinger, de verhuurder.

We zitten nu op onze laatste camping in Noorwegen, het weer is zo goed, dat we wel haast genoodzaakt werden om toch nog even een korte broek te dragen op deze reis. De Noren zullen wel nooit Nederlanders worden, en mass liggen ze hier in hun badkleding langs en in het water, het zeewater wel te verstaan……… Brrrrr.

Morgenmiddag om 14:30 vertrekken we hier 10km vandaan met de boot naar Histhals in Denemarken. Daar hopen we dan na aankomst nog een uur of twee te rijden, zodat de afstand voor donderdag wat korter wordt. Dan hebben we wat meer tijd voor de autobaan rond Hamburg en Bremen.

Mocht er nog wat bijzonders gebeuren, dan melden we ons zeker als we wifi hebben. Ondanks dat we hier betaald hadden voor het gebruik daarvan, kregen we hier met geen mogelijkheid verbinding. Dan het geld maar terug a.u.b.

Eerst wel maar even later kwam mevr. zelf even kijken waarom dat dan niet lukte want dat zou toch zeker wel moeten kunnen. “OOOhhhh, ik zie het al. de inlognaam en het wachtwoord zijn verwisseld”

Vandaar dus toch nog dit, vermoedelijk, laatste mailtje van onderweg.

De foto’s van vandaag tonen ons uitzicht op de fjord vanuit de camper en Harry die natuurlijk nog eens het gevoel wil de hebben om op de tien meter toren van het schoonspringen te staan. Alweer………..Brrrrrr

Groet, inaenharry.