Weer Thuis.

30 juni 2017 - Bovensmilde, Nederland

Een aantal van onze volgers weten natuurlijk al dat we ondertussen alweer thuis zijn.

De bootovertocht ging nog even bijna niet door omdat onze auto te hoog zou zijn. Als je dat hoort word je natuurlijk meteen alert; wat is dat nou? Al bijna 10 overtochten met een dergelijke camper gemaakt, waaronder de oversteek naar Noorwegen toe dit jaar en dan dit. Omdat ik ongelovig en verbaasd reageerde kwam de jonge dame meteen uit haar hokje om het met een ingewikkelde meetlat even aan te tonen. U hebt aangegeven 2,20 meter hoog te zijn en het zijn er, in het echt, 2,48. Niet gek toch, dat ik meteen aan een Noorse candid camera-actie dacht? Dan maar even Amersfoort, sorry Beilen natuurlijk, bellen om de juiste hoogte op te vragen want de meegeleverde literatuur leverde niet snel genoeg het goede antwoord op. Toen ze daar hoorden dat de auto 2,48 cm was moesten ze meteen hard lachen. "Laat het dan maar zo en zeg maar niets meer, want de juiste hoogte is 2,61 incl. de opgebouwde ventilatie luikjes en de, niet door ons gebruikte, TV-antenne". Nou, dan moest het toch maar 2,48 zijn. Tijdens het bellen had de jonge dame gezorgd voor een autoriteit met een hele dikke buik en grote snor. Hij zou de juiste meeting doen, de meting die officieel zou worden gehanteerd; 2,54 meter!! Die candid cammera ging maar niet uit mijn hoofd. Een om-boeking zou opleveren, dat we pas over twee dagen onze reis konden vervolgen. Na een Noorse woordenwisseling kregen we toch toestemming om aan boord te gaan als we zouden beloven dit nooit meer te doen. Dat hebben we dan ook maar met de hand op ons hart gedaan en zo kwamen we toch om 19:00 aan in Denemarken. Om nog wat tijd te winnen voor de lange rit terug via Hamburg!!!!! en Bremen!!!!! zijn we nog twee uur gaan rijden in die richting.

Onze laatste dag ging tot en met Hamburg heel voorspoedig, wel werkzaamheden natuurlijk, maar nu konden we rustig met een gangetje tussen de 60 en 80 km/u doorrijden. Bij Bremen was dat heel anders. Door een ongeluk op de werkplek lag het verkeer een hele tijd helemaal stil en dat kostte ons bijna een uur. Gelukkig hadden we dus nog een uur over van de vorige dag. Om 16:15 waren we weer thuis van een voor ons bewogen maar heerlijke reis. We zouden hem zo weer doen.

Dank voor jullie meeleven en de leuke reacties die hebben gekregen, want daar hebben wij dan weer een goed gevoel door gekregen.

1. Tineke:
    30 juni 2017
    Bedankt voor je leuke manier van schrijven, en uiteraard de prachtige foto's. Groetjes Hans en Tineke.