dag 12

29 juli 2020 - Vanamõisa, Estland

We worden wakker midden op een lege parkeerplaats en denken dat we eigenlijk zo snel mogelijk ons toilet moeten legen omdat we anders in de problemen komen. Dat legen gaat natuurlijk niet op zo'n parkeerplaats midden in de stad. Of we moeten zien dat we een ander toilet vinden of we moeten dus een plek om te legen zien te vinden. (bijna altijd een camping)

Ellen had ons aangeraden om voordat we de stad in zouden gaan even een kijkje te nemen op een hele grote overdekte markt. Die was dichtbij en we vonden daar meteen de eerste optie voor ons probleem. Er was nu dus nog voldoende tijd om de oude stad van Tallinn te bekijken. Een klein stukje hadden we gisteravond nog samen met Florian en Ellen gezien. Het is een echt oud deel. Je hebt een beetje een middeleeuws  gevoel als je er doorloopt, smalle straatjes met boogjes en keien die niet zouden misstaan in Parijs-Roubaix. Net begonnen zochten we een postzegel verkoper om een kaartje te versturen. In het postkantoor hoorden we een heel bekend lawaai het begon ineens weer eens mateloos te hozen. Het einde van de straat was niet te zien, zo grijs. Even wachten en vervolgens de wandeling afgemaakt. Aangekomen op de parkeer plaats kijken we natuurlijk meteen of de camper er nog staat.

Tot onze grote schrik staat hij er nog maar is hij ineens helemaal blauw geverfd. Hoe is het mogelijk?

Nou, heel eenvoudig. Zoals bij 'Bananasplit'. Je zet er gewoon een zelfde auto voor. Als we van de andere kant waren gekomen hadden we het vast niet gezien. De schrik sloeg ons wel even om het hart.

Voordat het nog gekker wordt hebben we vanmiddag gekozen voor wat tijd voor onszelf. Zoiets als dit en het drogen van de nog natte kleding van gisteren. Ondanks de regen van gisteren hebben we heel duidelijk gezien dat de natuur hier veelzijdig en prachtig is.

1. Riaenrudi:
    29 juli 2020
    Hier een gebrek aan water...
  2. Piet verschoor:
    29 juli 2020
    Inmiddels al prachtige foto's kunnen aanschouwen!
    veel plezier nog oudjes