dag 13.

30 juli 2020 - Haapsalu, Estland

Het weer wil nog maar niet echt meewerken. De temperatuur is best aangenaam en veel wind is er niet, maar de regen komt regelmatig met bakken uit de lucht. Vandaag is het ook weer zo'n dag. vissersplaats Haapsalu. Af en toe een periode om iets te doen en als je dan in een stad bent is het veel makkelijker om even te schuilen.

Vandaag naar de westkust, Naar de oude vissersplaats Haapsalu. De vissers hebben plaats gemaakt voor mooie jachten. Wel is er door de vele oude houten huizen een armoedige sfeer achtergebleven. Het onderhoud laat steeds te wensen over en hoe ze aan hun 'mooie' kleur komen weten we nog niet.

Lang geleden heeft de Tsaar van Rusland zijn oog op deze plek laten vallen en er meteen vanuit Tallinn een spoorlijn naartoe laten leggen. Het super lange station staat er nog steeds. De spoorlijn wordt niet meer gebruikt, maat op het rangeer emplacement staan voor de liefhebbers nog een paar, volgens mij, hele oude treinen.

Tot twee keer toe konden we een bui 'wegdrinken', maar de derde keer was er enkel een boom om onder te gaan staan. Het gevolg was dat we opnieuw nat thuis zijn gekomen.

1. Piet verschoor:
    30 juli 2020
    Jammer van het weer hoor.
    met die treinen lijkt het wel op Stadskanaal, want daar staan ook nog een heel aantal wagons op het niet meer gebruikte spoor bij het station.............
    Morgen hier erg warm.............
    groetjes