Dag 15

2 augustus 2020 - Tūja, Letland

Vanmorgen allebei wat langer vast doorgeslapen en dus wat later op pad. De afstand tot thuis is al ruim onder de 2000 (1800) en dat betekent dat we de afstand tussen de overnachtingsplaatsen al aardig kunnen verlagen. Nu maar hopen, dat het weer zo goed wil blijven, dan rijden we behoorlijk relaxed naar huis.

We hebben vanmorgen nog een trail gelopen in het Soomaa Nationaal Park van bijna 10 km. en zijn vervolgens wat hoog nodige boodschappen gaan doen in een kleine supermarkt.

Daarna hebben we in zuidelijke richting het mooie Estland verlaten. Van de drie Baltische landen is dit wel het meest geciviliseerde. De mensen zijn over het algemeen vriendelijk en beschaafd. Alles gaat er ‘wat losser’ dan in de andere twee.

We zitten nu wel op een camping aan de golf van Riga. Een prachtig strand met grote keien in de laatste paar meter van de zee. Weinig golven en in het begin erg lang ondiep. Ideaal voor gezinnen met kleine kindertjes. Ina heeft zelfs nog even gezwommen, maar Harry bracht het weer niet verder dan tot zijn zwembroek.

Bij het maken van een foto met de telefoon ging die ineens over. Zus Ali met de laatste nieuwtjes. Om kwart over negen  s’avonds. Het moet niet gekker worden!

1. Riaenrudi:
    2 augustus 2020
    Nu... weten we niet of Harry zijn zwembroek tot aan zijn knieën komt !?
  2. Alie IJmker:
    2 augustus 2020
    Wat een mooie zonsondergan
  3. Riaenrudi:
    3 augustus 2020
    Er zat nog te veel publiek op het strand, helaas.